9 nov. 2011

Vecka 28

I lördags gick jag in i vecka 28. Det går fort nu. Fan jag tyckte jag nyss va i v 12. 
Det är både roligt ,spännande  och kul men ändå så är jag nervös . 
Jag vet att jag har sagt att varje mamma är fortfarande Ny mamma för fösta gången och att man växer  in i rollen. Men tänk om jag inte skulle bli en bra mamma? Inte för att jag inte skulle göra allt i min makt för att det aldrig skulle hända men jag vill verkligen inte att mitt barn ska må dåligt. 

Vet inte varför jag tänker så, men det är väl mycket nu när vi ska sälja iväg våra Älskade hundar. Det känns som jag misslyckats med dom fast jag har försökt å försökt å försökt de bästa jag kan , men jag antar att man lyckas inte varje gång fast man försöker de bästa man kan. Det finns fortfarande folk som kan göra bättre än mig. 


På fredag har jag prov i anlägg , känns lite tungt . Som jag sagt förr JAG GILLAR INTE PROV! ,, tycker hellre om muntliga saker eller inlämning. Men jag antar att jag bara får gilla läget. ibland måste man ju göra saker man inte vill , bara för det är ett måste. 


Funderar på att ta mamma ledigt efter jullovet eftersom det är 3 v kvar till bf. då .. Men frågan är om jag kan? ,, Kanske borde ändå hålla ut tills den sista dagen iaf , för att hinna med och inte missa så mycket.  För jag kan ju få senare än beräknat. Det vet man ju aldrig och jag vill bevisa att bara man kämpar, inte vara en latmask och verkligen pusha sig själv till sista andetaget så kan man nog klara av de.  Men jag får väl känna efter hur länge jag orkar att hoppa upp å ner i en lastbil,köra lastbild/hjullastare, och ha teori. 


Idag har jag inte gjort så mycket på skolan dock, endast plugga,plugga plugga till provet men kändes ändå lite , sen så hade vi någon "utbildning" efter lunch där vi fick se hur de va att gå på hög skola osv.. Men eftersom jag är rätt trött av mig så råkade jag somna under när dom höll på att berätta om olika företag (ell nå) och de är inte de värsta. Nog för att jag somnade sittandes så SNARKADE jag oxå! ,, PINSAMT !! så två rader ner hörde ,, alltså högt ! ,, 
Det var inte så roligt , eller jo för er som läser men inte för mig :P haha .. 


Nej nu tror jag de blir sitta framför dumburken ett litet tag till sen så ska jag nog plugga vidare ,filosofera och somna ....


Så natti natti alla natt tuppar ! 

1 kommentar:

  1. Du kommer bli en bra mamma, det vet jag :) sen har man såna tankar till och från under graviditeten, det är bara normalt :)

    SvaraRadera