9 jan. 2012

Dagens! ;D

Hej hopp allihopa !

Nu är jag hemma igen och jag har ingen Rally Sally i famnen utan hon ligger fortfarande i magen min .
Men nu ligger hon lite annorlunda ;D

Det började med att jag fick gå in på ett ultraljud och kolla hur hon låg ( fortfarande säte )
och tydligen hade hon fixera ner lill stjärten ner mot mitt bäcken..
 Hon hade däremot gått upp en hel del. Just nu ligger hon å väger 2,5  kg ungefär :)
 så min duktiga kicka har gått upp 600 gram på två veckor :) Inte undra på att jag har haft sån ryggvärk.

Sedan så fick ja klä av mig å docktorn tog å körde upp (fan kändes som hela knytnäven) fingrar i mitt underliv för att känna om jag va öppen ell nå eller om vi skulle planera en vändning..

Men jag var inte öppen något så en vändning kunde jag beräkna med idag. Docktorn trodde dock att de inte skulle gå eftersom hon hade rumpan så långt ner.


Fick komma tillbaka klockan 1 på förlossningen och skulle förbereda mig på en vändning
Jag började att ta en CTG kurva och fick en nål in i armen, där jag sedan skulle få brikany (fick hjärtklappning som fan) och kände mig skakis..
Sedan satt dom igång en barnmorska höll mig i handen medans docktorn tog spjäl i sängen och vred å vände på magen.
Första försöket fungerade inte så bra , hon la sig på tvären och han släppte och vips så kände jag att hon gled tillbaka. Men innan ett ögonblink så va han på magen igen å VRED! och just när de gjorde som ondast och kändes mest knepigt för hennes huvud låg som lite fel, då gled hon till rätta och la sig med huvudet fixerat nerråt.



Sedan så tog dom ännu en CTG- kurva och mitt lilla pyre va väldigt arg :P pulsen hennes va uppe på 185 och ville inte riktigt gå ner. Så dom släppte mig så jag skulle få gå omkring i ca en halvtimme så hon lugna ner sig.
När vi kom in runt 15:00 igen så va hon lite lugnare och då tog vi ännu en CTG-kurva och barnmoskan fick känna sedan igen på magen och tydligen så hade lilla Pluppan min redan tryckt ner huvudet i bäckenet så ev så kanske hon inte vänder tillbaka sig och sist men inte minst  fick vi åka hem.

Innan vi åkte hem efter en hektisk dag så åt vi på kina. MUMS!
och jag kan ju säga att jag somnade rätt snabbt i bilen.

Så nu undrar ni kanske hur de kändes med en vändning?
Jag kan ju säga att de gjorde inte precis ont hela tiden men spänningar i magmusklerna som fan! och just innan dom lägger sig till rätta så känns de , de gör de men med tanke på att jag slipper föda i säte (ev) så tror jag nog de är värt de. 
Jag är däremot helt slut efter vändningen i magen och de ömmar en aning. Men just nu så ska jag gå å lägga mig å kika på tv en sväng kanske slumra in en sväng med. 

Så hoppas de har besvara era frågor och fortsätt läsa min blogg :) 


1 kommentar:

  1. Vad skönt att vändningen gick bra, hoppas hon ligger kvar så nu tills det är dags att komma ut..

    SvaraRadera