28 mars 2012

Sjukhuset

Hejsan alla läsare :)

Ni som har mig på fb vet att jag har varit in till akuten med lillan i Måndags men till er andra ska jag skriva lite om  varför.


Lilla Melizza fick feber natten mellan söndag-måndag. Hela måndagen så var hon väldigt gnällig,grinig och sov inte speciellt länge så den natten fick vi båda väldigt lite sömn.
Så jag gick och köppte en termometer för att se hur mycket feber lillan hade.
Då visade den 38,4 . Så lite feber hade hon.
Sedan mot kvällen/ natten så ökade febern mycket och gick upp till 39,8 :( så mamma ringde till sjukvådsupplysningen och hörde. Då tyckte dom vi skulle åka in på akuten, för det var inte så normalt att ett barn som ammar skulle få sån hög feber, för då har dom någon infektion i kroppen.

Så jag, Melizza och Morgan åkte in.
Väl inne på akuten så gick febern ner men den var fortfarande uppe i 39,3. Så vi fick prata med en doktor som skulle ta blodprov och urin prov senare.
Men eftersom Morgan hade sin jobbar vecka fick han åka tillbaka till hoting mitt i natten.
Sedan så tog dom blodprov på Melizza och jag skulle amma så hon blev kissnödig så hon kanske kunde kissa i en mugg senare. Men eftersom de e svårt att säga till en bebis att kissa så hann hon så klart kissa i blöjan.
Vi gjorde ett nytt försök med amma, men samma där så han hon kissa i blöjan. Natten hade då övergått till klockan 03-05:00 utan en blund.
Då fick dom sticka in en spruta i hennes urinblåsa för att försöka få lite kiss men tror ni det gick? NEJ , dom fick sticka två ggr. men utan resultat. Det ända resultatet blev att melizza Skrek och grina som hon aldrig gjort förr (vilket är förståligt) och tårarna på mig själv rann med. Att se sitt barn lida så av smärta vill jag aldrig vara med om själv igen. :( Fy Satan va de va okul!
Så dom fick sätta som en påsen som skulle fånga upp kisset när hon kissade i blöjan.
Även då så fick jag inte sova , för jag skulle kolla ungefär varje kvart. För det var bra om de fick kisset så fort som möjligt.








Men sedan runt 05:30 -06:00 så kissade hon äntligen och de fångade upp de i en kopp, Efter det så ringe jag hem till lilla älskligen och berätta om vad de hade gjort, och även han hade inte fått en ända blund. Stackarn <3

Vi fick sedan sova till klockan 08:30-08:45 något sedan kom de in och berätta att på blodproven visades de att de fanns en infektion i kroppen och därför hade hon feber men vilken infektion visste de inte.
Hon sa att jag kunde gå å hämta lite frukost så jag fick i mig nått och de gjorde jag , blä för sjukhus frukosten! men men d e alltid något.
Hon berättade senare att de skulle komma in några för att kolla lite på Melliz runt halv 10 ,, och eftersom de skulle komma då så va de lika bra att jag va vaken tyckte jag ,,, men tror ni att dom kom halv 10?? NEJ ,, halv 12 kom de jävlarna in! :@ *suck*

Dom kännde och klämmde lite på henne å berättade att de kunde spöka kanske en urinvägs infektion . men dom kommer få reda på det senare de kommande dagarna för de hade skicka urinet på någon bakterie odling ell nå sånt skit.
så dom skrev ut medicin i förebyggande syfte mot urinvägs infektion som Melizza ska ta i 10 dagar.

Men  nu tänker ni kanske , hur kan en sån ny bebis få urinvägs infektion? för det tänkte jag !
Jo så här är de!
Mellan njurarna och urinblåsan går de som "rör" och mellan dom "rören" och urinblåsan ska de finnas som ett lock så inte kisset åker upp i njurarna. Men ibland på nyfödda bebisar kan dom här locken inte vuxit igen, och då läcker de upp till njurarna igen. Och om nu Melizza har urinvägs infektion så kommer vi bli återkallade och göra en röntgen på henne så vi får se.
Och om de skulle vara så, så kanske de blir en mindre operation? vi skulle iaf ta de där ifrån isf, men de e d jag skulle kunna tänka mig.
Iaf så blev vi utskrivna runt 12:45 så då fick jag gå ner till bts med bilbarnstol och skötväska. YES TRÄNING PÅ HÖG nivå kan jag säga ! ;D hoho..

å sen åkte vi hem <3.

Idag har melizza inte haft någon feber alls tror jag , har iaf inte känts som så. :)
Så de känns otroligt bra att antibiotikan fungerar <3

Ja nu vet ni alla :)

Kram på er alla <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar