4 apr. 2012

Mammaträff


sha sha bloggen ;*)


Idag så vaknade jag upp av en liten tjej som låg och jollra och en älskling som jollra tillbaka till henne :) Mysigt värre! <3







Sedan var jag och Melizza iväg på mammaträff  hos Madde :) Det va jätte trevligt , så kul att träffa alla mammor :) Å gofika bjöd hon på med, mackor och skiiit stora kladdkakor :P

Idag så var vi iväg på vägningen med :) Min "lilla" tjej väger nu 5640 gram och är 58 cm lång :) Stooooor flicka nu :)
Så nu behöver vi bara gå en gång i månaden och väga:)
Har även fått värsta feting sprickan på Nippelen :P Satan va ont de gör. Så jag var tvungen att köpa amningsnapp som Melliz ska få testa.



Imorgon är sista dagen för antibiotikan . JIPPI! .. men! sedan ska hon få ta tabletter som löses upp i vattnet.
Har inte berätta detta men ev så hade hon urinvägsinfektion. Så jag och Melliz KANSKE Mogge ska åka in till stan den 12 april på röntgen . Då ska hon få ta ett ultraljud och se om de e som dom misstänker.
Är de ev de så lär de ju bli titthålsoperation. Uvva:( stackars liten <3
Men allt för att min lilla tjej ska få må bra och va så pigg och frisk som möjligt.

Från lite tråkigsaker till lite mer roligare saker. På måndag åker jag iväg på studentkryssning, eller kul å kul ,, kommer sakna ihjäl mig av Melizza <3 Men jag ska försöka koppla bort , jag vet ju att hon kommer ja de skit mysigt med Moffisen å mommsen :) <3
Sedan är de ju bara över ett dygn så jag är väl tillbaka på tisdag, I think.

Sen lite senare framöver ska jag och lilla Melizza få åka på fotografering :O :D Vi fick det av en jätte snäll tjej som heter Erika. Skulle egentligen blivigt i Tisdags men melliz va lite hängig så de gick inte . Men Det ska bli skit spännande :D

Har skickat in skattepapperna på henne med så nu finns Melliz bokförd :) Hennes fullständiga namn är Sally Melliza Calice Sundström . 

Visst va de fint ? 
Hon heter Sally  eftersom vi kallade henne RallySally när hon låg i magen , Melizza kommer inte från nå speciellt utan de e bara fint och jag räknar med att hon själv gör sin historia av de namnet :) , Calice blir efter min mamma och min momma. Min mamma heter ju Camilla (ca föst i Calice) och min momma hette Alice i andra namn så då blev de (cALICE) å då blev de Calice :) ... långsökt kanske men en häftig story tycker jag :)

Hoppas på att få åka ut å grilla med Älsklingen i helgen ;) så man får lite Löööve time oxå :P kan ju bli rätt lätt att man "glömmer" bort varandra när man har barn , men de får man göra något åt isf <3

Mogge håller på för fullt med rummet iaf :) men nu när de väl mest bara listerna kvar å sen dekalerna :) Sen jäklar är de inrednings dax :D JIPPI! hihih ,, spännande värre!!,, men de kommer upp bilder senare när de e klart =)

Eftersom jag lägger upp så pass mycket kort på melliz så tänkte ja va lite ego och visa dagens sminkning och lite klädsel :)





Kram på er alla !

2 kommentarer:

  1. Vem är Melizzas riktiga pappa och varför är inte han "pappa"? o va ni tillsammans? isf varför tog de slut?`:) kram från en hemlig beundrare som älskar dig:)<3

    SvaraRadera
  2. Hejsan :)

    Melizzas riktiga pappa bor lite utanför uppsala , och det var en kille jag var ihop med i 9 månader. Vi hade börja snacka om barn å sånt. Men när jag ringde upp han (eftersom jag bor i hoting(jämtland) så började han bråka om att jag skulle göra abort. Jag sa att jag ville tänka efter innan jag belutade mig och 2 veckor gick av skrik i telefonen och bråk. Och tillslut sa jag att jag ville behålla. Då bråkade vi mer och han gjorde slut med mig 3 ggr på tre dagar ovh sista dagen så blev jag less å sa är de slut eller inte!? då sa han ja de e slut. Då sa jag att ja då är de slut, men jag kommer behålla. Sen dess har han inte hört av sig något, förutom på fyllan...Sen trodde han inte att de va han som va pappa heller så han bad om ett faderskaps test, vilket han fick med. Sen har jag försökt fått kontakt med han ex skicka ultaljudsbilder,sms,mail skicka kort på henne när hon va född men inte ett ord från han.

    Så ligger de till , är de nå mer fågor är de bara och fråga :) jag svarar gärna :)

    Tack så mycket :) Älskar mina läsare med <3

    SvaraRadera