26 juli 2012

6Månaders dag :)


Hurra Hurra!
Idag blev lill pigan 6månader :)


Detta firade vi med att åka till

Junsele Djurpark :)

Det var jätte roligt att gå och titta på alla djuren och min favor var absolut tigrarna,åsnorna och hmm.. ja typ alla djur :) 
Detta var ett litet Åsneföl :)
Som jag fick göra frisyr på :) 
 Åsnemamman :)
 BebisÅsnan <3 och här med döper jag dig till Sixten-lennart! :D
 Här matar jag Renarna :)


 Den söta lilla killingen :)
 En ursöt minigris :) Rätt ung den med :)

 OCH! Tigrarna!!


Dom hade jätte många bebis djur så här års så då var det lite extra roligt att kika :)


Kamelbebis :)

Lamabebis:)
Renbebis


Våran hungriga bebis :)
Och pappsen som matar <3


Fjällrävs bebis :)

Skrattade gott när vi stog och kikade på Lamorna och Melliz började försöka spotta :P Söta lilla tjejen :)




Sedan när vi ex kom till björnarna så gjorde hon lite roliga läten :)




Morgans favoriter var typ Kamelerna och tigrarna (oxå) har jag för mig att han sa.
















Vi gick och kollade lite på nöjesfältet och Melizza fick en liten björn med halsduk :)
 Här kommer resten av djurbilderna och videos :)
 Sovandes fåglar
 Typ överallt :P
 Melliz var faktist intresserad :) Precis som mor sin ;D
 Jak säger Jaaaak :P
 Vargarna blev matade oxå när vi var där :)



 Renarna va för go dom me :)

 och THE TIGERS :P
 Skojsigt :)
 MOgge vågade även han mata Åsnorna:P eller "boman"  haha
 Jak :P

 Fågel med typ sjukdom i ansiktet xD

 Pippigacker!
 Lemurer är ju bara för häftiga

Vi var där typ hela dagen och åkte hem runt 4 -5 typ .
Fick stanna lite på vägen för att amma och sånt men annars var de problemfritt :)
 

När vi kom hem så var jag så klart som jag typ alltid är ... HUNGRIG :P ..
Så mogge bjöd på mat (Grillat) och serverade upp på tallrik och allt, även Leya hade tur och fick en liten köttbit av Mogge . Iblan är han för snäll alltså ;D
:) Jag har en sån romantisk kille :) Fast han kan vara lite retsam ibland ;D

Sedan efter vi hadde käkat oss mätta och belåtna så var det dax för efterrätt :) Även där var Morgan på de romantiska hugget och gjorde Mogge Speciallite' :P Det var faktiskt gott ! :) Även lill bruden fick smaka lite på sin 6 månaders dag :) å hon mumsade å åt :)










Nu på kvällen så har vi tagit igen oss lite efter dagen och gick på en liten promenad , inte lika lång som vi brukade gå men den räckte till eftersom vi har ju knatat runt på en djurpark hela dagen :)

"jätte stor kattrivarasak på gården" - mogge


Idag så blev inget på rummet gjort men de är ju inte mycket som ska göras nu heller. Funderar på om man ska ta hit spjälsängen imorgon så Melliz kan sträcka ut sig ännu mer i sin egna säng ;D


Men man får se ;D ...

Nu tror jag det blir dax för sängen eller en film snart . Är rätt så trötta alla vi tre här hemma så de ska bli mysigt att få krypa ner i sängen :)

Kommer nog imorgon med nått nytt och saftigt att läsa om  ;D

Good night
Sleep tight
and don't let the bed bugs bite ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar