18 juli 2012

Herregud!

Hejsan :) 


I måndags så var jag,mamma,Melizza och Mogge iväg till åselemarknaden en sväng. Framförallt för att kolla på sean banan :) Som va grym! :) Sedan gick vi mest omkring och kollade på saker å människor.
Vi träffade "pappa"Bengt m. familj igen och mogge fick oxå träffa han :)
Sedan mötte vi på några indian vänner:) Mamma fick sälja lite så hon var så nöjd så :)
Efter en fin dag i åsele så åkte vi hem.
Senare på kvällen så kom våra indianvänner för att låna dushen och sova över .
Eftersom vi inte träffat dom på ett tag så fick Mogge ta Melizza över natten medans jag och mamma pratade lite spanska/svenska/engelska :) Det var en riktigt trevlig kväll med mycket skratt och spanskfilm som heter CELL 211 eller något sånt :)

Vi träffade även Jimmy och Melizza fick en handsydd mössa från indien .

 Vi träffade Mickis och hennes familj i Åsele med :) och Nelly har blivit så stor den lilla trollungen :) 
 Det var väldigt mycket folk på sean banan :)
 Melizza och hennes miner hehe .. men hon hade hörselkopor när hon lyssna på sean banan :)



 Indianerna när dom spelade :) (Angel och Carlos)
 Moggisen tittade förbryllat :P hihi Steekaren ;D
 Efter en lång dag på åsele så blev Melliz trött på slutet :)
 Chino :) 
 Angel och malte :) 


Morgan har varit ledig måndag,tisdag och onsdag för att han jobbade xtra förra vecka . Så jag har passat på att umgås extra mycket med älsklingen :)

Igår så var jag och Mogge ut med leya och mate och släppte dom lite på flygfältet :) Medans så passade mamma en sovandes liten melliz :)
På kvällen hade vi myskväll med 3D film (Lejonkungen) ostbricka och bara varandra <3 Melizza somnade klockan 21:00 så de va myys!!

Snart är det daxs att flytta in till Morgan med :) Det ska bli roligt men jag oroar mig lite över sista kurserna i skolan. Kommer jag klara av de efter ett sådant uppehåll? Jag hoppas verkligen att jag får lite stöttning av Morgan men de tvekar jag inte på att jag kommer att få .

Idag så var vi till BVC och vägde Melizza . Hon väger nu ( 5 månader och 3v gammal) 8830 gram, är 66cm lång :) Våran stoora tjej :) Hon växer friskt :P ca 200g i veckan :)
Jag fick även reda på nummret till barnmorskan.För jag ska dit och få preventiv medel :) Jag vill verkligen INTE bli gravid nu, utan bara ängna tid åt Melizza,Mogge och skolan. Sedan så vill jag gärna ha en till men det får vänta 1-3 år :P . För just nu kommer Melizza i första hand <3 . Jag vill göra roliga saker tillsammans med henne som att åka å bada, åka på semester, åka på nöjesfält osv osv. Självklart kan man göra det med två med. Men fast jag har varit mamma i nästan 6 månader så har jag mycket kvar att lära mig som mamma :)

Sedan idag så har jag,mamma och Melizza varit och hälsa på Madde m. familj :) Vi käkade lite tårta och pratade lite stunt ;D . Under tiden så fick mogge umgås lite med sina vänner :) Men eftersom vi är sånna tutterduvor så tog de inte länge innan jag åkte till han igen :) . Vi spelade lite tvspel men projektor lampan gick så då fick vi hålla oss sysselsatta med varandra :) Det känns skönt ibland å bara sitta och prata :)

Melizza har lärt sig att sitta med :) och blivit duktig på att äta mat :)
Shit vad dom växer alltså! de e ju sjukligt va tiden går fort :) Hellst när man har roligt :)
Tänk vad hon växer snabbt!

Från att vi var på BB




Till en sån liten söting som Detta :)








jag och busan lekte lite ikväll innan sovdax :) Mitt hjärta smälter när hon skrattar och ler :)

Jag funderar även på att planera en resa till stan snart. jag och märta måste dig för att göra fiskpedikyr :) hihi sedan så vill jag gärna hälsa på min bästa killpolare där (Tobbe). Snackade med han i tel för någon dag sedan och kom på att det var verkligen längesedan jag träffade han. Sedan måste jag träffa lilla Jessy med :) och hennes Mage:) hihihi <3<3

På söndag så ska ägarna åt malte hämta han igen <3 Gud vad tiden gått fort :( Känns som han aldrig har åkt men vi vet ju att han mår toppen hos dom iaf <3 men självklart så kommer vi sakna den stora klumpidunsen och Melliz med tror jag . Hon som tyckt han har varit så rolig.

Nej nu ska jag lägga mig och kika på nån film :) Måste städa rummet imorgon för att Märta ska sova över på fredag :D Jippi


Godnatt/ Hejsvejs :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar