2 aug. 2012

Vart tar pengarna vägen?

Jag förstår verkligen inte vart pengarna tar vägen . Eller lite förstår jag när jag kikar efter på min bank. Men jag ångrar verkligen att jag inte fortsatt spara på sparkontot jag hade när jag skulle till Irland ,Dublin.
Men efterklok som man är så förstår man inte att leva kostar. Unna sig finns inte den ekonomin för.
Börjat fundera om jag klarar av att gå i skola eller om jag ska börja söka jobb typ nu och sen får jag väl kanske försöka gå ut skolan ett annat årtionden.
För om jag räknar så blir de ca 3000 mindre per månad om jag går skola om inte mer och hålla på att leva på mogge vill jag inte. Vill inte vara någon parasit typ som sitter hemma framför datan och hoppas på att han fixar allt. Nej de e fel!

Ja de e nog bäst att kag bestämmer mig snart för skolan.börjar ju om inte allt för länge .

Känner mig så jävla less på att aldrig ha pengar över i slutet på månaden. Aldrig att de har gått över på melizza. Henne ser jag framför allt föst till att må bra. Om jag inte hade gjort de hade jag inte köpt gåstol till henne för 300 eller mat och välling till henne för ett par 100 .
Nej de som jag menar att pengar till mig blir aldrig över. Mina kläder sitter som sopsäckar ( pga att jag har gått så djävulsk ner i vikt, 51,3 på en som är 168-169 lång är inte de bästaa)
. Att lite kläder kan kranka ner så.mkt på självförtroendet. Men jag vill inte gå ut och se ut som en jävla pundare. Nej de är dax att göra något åt detta !

Skola eller jobb ?? Se långt fram i framtiden eller bara kortsiktig?
Sälja saker ? Men va har man å sälja ? En trasig bärbar? En data som har typ denada hårddisk och 6 år gammal ? Eller min repiga mobil ? Japp !!.Ronja ser ljust på livet idag ! 

Men jag vet att den ända som kan göra något åt detta är jag. Vart ska man börja.är frågan ? ...

Detta va ju inte de roligaste att läsa men livet är inte roligt alla dagar.

Så god natt nu går ja å lägg mig och hoppas på.en ljusare dag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar