24 sep. 2012

Skit....

Halloj!

Idag så klev man upp tidigt. Redan halv 8 ;D ,, jag och Melizza följde mamma till bussen eftersom hon ska till ösd och jobba igen . Tänk att man förstår inte hur mycket man saknar dom förens dom e borta.

Denna helg har varit kanon! Jag och mamma har verkligen haft en mys helg med en hel del Supermario :) Käka gott och bara slappa :P

Just nu sitter jag och väntar på att Älsklingen ska komma hem eller att klockan ska bli så pass mkt så jag kan börja med maten iaf..

Har haft besök idag av Melizzas GammelMoffa Håkan ;) sedan kom även märta förbi en sväng . Jag hoppas hon kan komma å hälsa på i veckan. Det blir så jäkla tomt när Mogge jobbar och mamma jobbar och jag är fortfarande mammaledig.
Visst att jag städar,lagar mat, tvättar ,tar hand om Melizza, går ut med hunden och sånt vardags stuff varje dag men efter jag gjort allt det och Melizza ligger och sover får jag tråkigt :P ..
Jag är en rätt snabb arbetare och gör allt detta både snabbt och bra :)
Sedan när man städar varjedag så blir de ju liksom inte så mycket att plocka undan MEN älskar när det luktar nyskurat och när man ställer sig i dörröppningen och de ser så rent och fräsht ut. Vet inte hur många gånger jag "storstäda" hos mogge. Tagit alla dörrar till skåp och rum. Tagit hela toaletten osv för jag känner mig så duktig och bra när de e gjort. Sen med lite nice musik så går de kanon :)

MEN idag så har jag inte gjort nått hemma hos han , var lite trött idag så jag och Melizza slumrade till framför tv till Mr Magoo ^^
Jag plocka och diska bara lite :P
Mr Magoo Cartoon
Tror jag fått städmani sedan jag fick Melizza. Men tycker det är viktigt för mig att ha de fint när hon ska va å leka överallt ^^

Var till ström i fredags med till studievägledraren. Fick inte börja så många kurser som jag ville ex religon,svenska,tunga fordon osv osv MEN jag fick iaf börja Matten v45 . LOVE IT ! Älskar matte . Det är så lätt att bara de finns ETT rätt svar till varje tal osv. Hatade de förr men nu tycker jag det är rätt så skoj om man förstår . har ju iof VG i de ;D ,, Sedan Älskar jag svenka med ! Guuud kan knappt bärga mig tills jag får börja . Det har jag mitt enda MVG i ;D Men jag har ju iaf Ett ,, det är inte många som har ens ett VG men några sånna har jag :P ..

Nej när jag får börja efter nyår ska jag verkligen GE gärnet! och ta lastbilskortet ! 

Hmm.. har det hänt något annat tro??

JO jag ska ev till stan nu i helgen. Märta kanske följer med <3 och sedan ska jag sova där . Antingen hos mamma eller hos Jessica.
Sedan har mamma så underbara vänner som ville ge bort två kartongen med kläder i 74 ! Ska bli spännande å se va de är för fint där i . Vet dock inte om jag kan ta med mig allt men jag ska försöka iaf ;D

Hon börjar ju bli så lång nu med lilla ploppan , och inte bara bred ;D ,, Hon väger faktist 9000gram nu :) och är 70 lång :)
Tiden går så snabbt och snart är hon ett år med :P
Eller på onsdag blir hon iaf 8 månader så funderar på att kanske baka en liten tårta då ;D ,,

Sedan MÅSTE jag packa massa i helgen inför flytten . Känns skönt iaf att man  vet att man har vänner sedan som hjälper att flytta <3

I söndags så var vi och hälsade på underbara Ninis . Det var skoj och SHIT va mkt gofika hon bjöd på .
I lördags så var hillevi å hälsade på med Alfons och sedan kom Märta å hälsa på :)

Ja de va väl typ allt :)

Ha så kul hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar